Tuesday, May 31, 2011

KURSUS PENATARAN WACANA MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU

Kursus        :     Penataran Wacana Memartabatkan Bahasa Melayu (MBM)
Anjuran       :    Jabatan Pengajian Melayu, IPG Kampus Perempuan Melayu, Melaka.
Kerjasama   :    Unit Latihan dalam Perkhidmatan, IPG Kampus Perempuan Melayu, Melaka.
Tarikh         :    24-26 Mei 2011
Tempat       :    Tropical Inn, Johor Bahru

Kursus ini merupakan usaha untuk memartabatkan Bahasa Melayu dalam mengupas isu-isu semasa, persoalan, cabaran fungsi, dan peranan bahasa Melayu. Bagi pihak Jabatan Kajian Sosial, IPG KPM, kami mengucapkan berbanyak terima kasih kerana sudi mengundang pensyarah kami turut serta dalam kursus ini.



Banyak manfaat yang boleh didapati melalui kursus ini iaitu dari segi kefahaman dan penggunaan bahasa baku dengan betul. Selain daripada itu, isu-isu Sosioliguistik juga disentuh. Perkara yang menarik dalam kursus ini ialah Sastera dan Didik hibur. Boleh difikirkan, kolaborasi diantara Jabatan Pengajian Melayu dan Jabatan Kajian Sosial mengenai Sastera dan Didik Hibur seperti penyediaan bahan-bahan bantu mengajar seperti lagu kanak-kanak.

Gambar-gambar sekitar kursus




0 comments:

Post a Comment

PESANAN ANDA

Hubungi Kami

Nama *
Email *
Perkara *
Mesej *
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image] [What's This?]
 

.Penafian:-Pihak pentadbiran Webmaster tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman sesawang ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada, ataupun laman ataupun syarikat yang dipautkan ataupun disyorkan oleh sistem ini. Laman ini dibangun dan diselenggara oleh Jabatan Kajian Sosial, IPG KPM Melaka. Hakcipta © 2011 KS IPGKPM