Wednesday, July 6, 2011

SEMINAR MUSIC EDUCATION IN A GLOBAL CONTEXT

Pada 01.07.2011, Pihak Fakulti Muzik Dan Seni Persembahan, UPSI telah mengadakan Talk On Music Education di bangunan E-Learning. Pihak Jabatan Kajian Sosial, IPG KPM telahpun menghantar 2 orang iaitu En. Johan bin Nordin dan En. Amran bin Aris menghadiri seminar tersebut.

Terdapat banyak idea-idea baru yang diketengahkan dalam proses penyediaan pendidikan muzik di peringkat awal kanak-kanak dan juga program pendidikan muzik khas utnuk pelajar-pelajar pendidikan khas. Seminar ini telah dijayakan oleh Dr. Chet-Yeng, Long, Area Chair, Music Department of University of Hawai'i at Manoa.

Terdapat 3 sesi dalam slot dan pembentangan kertas kerja dalam seminar tersebut iaitu :

  • Comparative perspective of music education in the United State and Malaysia and Music Education in a global context
  • Early Childhood Music Education
  • Music and Special Education
Terdapat pelbagai idea dan aktiviti-aktiviti dalam P&P Pendidikan Muzik yang boleh diketengahkan khususnya bagi pelajar-pelajar Pra Sekolah. Bagi pendidik-pendidik muzik, aktiviti-aktiviti ini boleh disesuaikan dengan sosio budaya mengikut acuan negara.


0 comments:

Post a Comment

PESANAN ANDA

Hubungi Kami

Nama *
Email *
Perkara *
Mesej *
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image] [What's This?]
 

.Penafian:-Pihak pentadbiran Webmaster tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman sesawang ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada, ataupun laman ataupun syarikat yang dipautkan ataupun disyorkan oleh sistem ini. Laman ini dibangun dan diselenggara oleh Jabatan Kajian Sosial, IPG KPM Melaka. Hakcipta © 2011 KS IPGKPM