Saturday, May 21, 2011

KURSUS SENI DALAM PENDIDIKAN WAJ 3107

Kursus dan Bengkel Seni Dalam Pendidikan (WAJ 3107) telah diadakan pada 19-20/05/2011. Kursus kali ini adalah kolaborasi Jabatan Kajian Sosial dengan Jabatan Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan. Ianya dihadiri oleh pensyarah-pensyarah di kedua-dua jabatan sebagai pendedahan dan persediaan untuk mengajar subjek ini.
Terimakasih kepada fasilitator kursus iaitu Puan Zaimawati binti Abdul Kadir (Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan), Puan Nurhaslina Nordin (Pendidikan Seni JKS) dan Pn. Catherine Cheah Ming Ming (Pendidikan Muzik JKS).
Seni Dalam Pendidikan (SDP) menjurus kepada Seni Visual, Seni Muzik dan Seni Pergerakan. Seni Dalam Pendidikan lebih menegaskan kepada aspek pemahaman, penghayatan dan kritikan. Proses ini menyentu perasaan estetika dan daya kreativiti individu melalui penajaman instuisi, persepsi, imaginasi dan konsepsi murid.

KJ Kajian Sosial:  "Terima kasih dan tahniah kepada penyelaras , AJk, fasilitator, peserta termasuk KJ PK, Pra,PJK dan JKS yang terlibat sama dalam KURSUS SENI DALAM PENDIDIKAN yang berlangsung selama dua hari, Satu kursus yang memberikan impak dan manfaat yang tinggi dan ia dilaksanakan dalam suasana yang menggalakan kejelekitan dan kerjasama antara semua yang terlibat."







Seni Dalam Pendidikan - Pendidikan Jasmani



Seni Dalam Pendidikan - Pendidikan Seni



Seni Dalam Pendidikan - Pendidikan Muzik

0 comments:

Post a Comment

PESANAN ANDA

Hubungi Kami

Nama *
Email *
Perkara *
Mesej *
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[Refresh Image] [What's This?]
 

.Penafian:-Pihak pentadbiran Webmaster tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman sesawang ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada, ataupun laman ataupun syarikat yang dipautkan ataupun disyorkan oleh sistem ini. Laman ini dibangun dan diselenggara oleh Jabatan Kajian Sosial, IPG KPM Melaka. Hakcipta © 2011 KS IPGKPM